ویکیو ، سرویس جستجو در اینترنتکد لوگوهای سه گوشه
ویکیو ، سرویس جستجو در اینترنتکد لوگوهای سه گوشه
علی کریمی
تاريخ : 18 آبان 1391برچسب:, | | نویسنده : آرتمیس

7 درس از جاودگر..

در دنياي فوتبال هم مثل خيلي حوزه هاي ديگر، خيلي ها مي آيند، اسطوره مي شوند و خيلي هم بي سر و صدا فراموش مي شوند. از بين اين جمع بزرگ فقط چند نفري ماندگار مي شوند و هميشه صدر نشين مي مانند. علي کريمي عضوي از همين گروه کوچک است، کسي که خيلي زود و در جواني اش به اوج رسيد و با وجود گذشتن سال هاي زياد از آغاز فعاليتش هنوز هم در اوج هست. جادوگر فوتبال ايران، نه تنها يک چهره بين المللي در دنياي ورزش است بلکه خارج از دنياي فوتبال و در زندگي اجتماعي اش هم هواداران بسيار دارد. اين که علي کريمي چرا اسطوره شد و چرا اسطوره ماند را در اين مطلب خواهيد خواند تا شايد درس هايي از زندگي او بگيريد.

? درس اول : خاکتان را فراموش نکنيد

ايران براي کريمي همه چيز است. در تمام اين سال ها، آنقدر در فوتبال جهان هياهو به پا کرده که در هر تيمي جايش باشد اما باز هم وفاداري اش را به کشورش ثابت کرده و برگشته است: «براي ادامه زندگي ام ايران را به همه جاي دنيا ترجيح مي دهم. اصولا حس وطن پرستانه بسيار قوي دارم. هر وقت در جمع هاي دوستانه مان صحبت از زندگي در خارج از کشور و رفتن از ايران مي شود، من مخالف سرسخت اين کار هستم. بعد از اتمام آن 8 سالي که به خاطر فوتبال خارج از ايران زندگي کردم، حتي از يکي، دو تيم ديگر هم پيشنهاد داشتم اما ديگر از غربت خسته شده بودم و فقط مي خواستم به ايران برگردم.»

? درس دوم : حرفه اي باشيد حاشيه ساز نباشيد

باور کنيم يا نه، دنياي فوتبال ايران، دنياي پرحاشيه اي است اما حرف هاي ضد و نقيض و جنجال هايي که هميشه درون اين گروه هست و تمامي ندارد در زندگي علي کريمي جايي ندارد. علي کريمي را در تلويزيون زياد نمي بينيد. او علاقه اي به اظهارنظرهاي جنجالي ندارد و مي گويد: « اين اعتقاد شخصي من است که هرچه از مطبوعات دورتر باشم، برايم بهتر است چون با اين کار، کمتر دچار حاشيه مي شوم. به هر حال با همه خبرنگاران دوستم اما اين اعتقاد شخصي من است که مصاحبه نکنم.» گذشته از حاشيه هاي مطبوعاتي، کريمي سعي مي کند حمايت هوادارانش را حفظ کند و با هر تندي تماشاچيان نرنجد. او گفته است: « بعد از اين همه سال بازي کردن ياد گرفته ام که وقتي به زمين مي روم از تشويق ها روحيه بگيرم و کاري با مسائل ديگر نداشته باشم. در هر حالت من کار خودم را مي کنم. موقعي هم که جو استاديوم مناسب نباشد طوري رفتار مي کنم که انگار در استاديوم نيستم.»

? درس سوم : به تصميم ها احترام بگذاريد

کريمي يک ورزشکار حرفه اي است و اين موضوع را نه تنها در بازي اش بلکه در رفتارهاي حرفه اي اش هم نشان مي دهد. او پيش از اين در واکنش به اما و اگر هايي که در دعوتش به تيم ملي وجود داشت، گفته بود: «توقعي ندارم. اين مربي است که تصميم مي گيرد چه بازيکني را دعوت کند و چه کسي را دعوت نکند. دعوتم کردند تلاش خودم را مي کنم تا براي تيم ملي بازيکن موثري باشم، دعوت نکنند هم آرزوي موفقيت مي کنم و دعا.»

? درس چهارم : با سلاح پول تهديد نکنيد

در دنياي فوتبال ايران که پرداخت دستمزدهاي باشگاهي آن قدر به تعويق مي افتد که حاشيه ساز مي شود، علي کريمي هرگز در مورد مطالبات مالي اش حرفي نزده است. او حاضر نيست چک و سفته هايي که از تيم هاي باشگاهي گرفته اما وصول نشده اند را مقابل دوربين هاي تلويزيوني نمايش بدهد. در شرايطي که برخي بازيکنان فصل استيل آذين همچنان پيگير مطالبات خود از اين باشگاه بودند، علي کريمي قبل از پايان فصل، باقي مانده مبلغ قراردادش را بخشيد و از مسئولان باشگاه خواست که حق و حقوقش را در امور خيريه خرج کنند.

? درس پنجم : بدون هياهو به ديگران کمک کنيد

موسسه «خانه سازندگان فردا» در منطقه محروم پيشواي ورامين، يک خانه خيريه است که در آن از بچه هاي بي سرپرست گرفته تا سالمندان زندگي مي کنند. هيئت امناي اين مجموعه از افراد خير، تحصيل کرده و استادان دانشگاه تشکيل شده و در ميان آن ها علي کريمي، ورزشکاري است که به صورت افتخاري در ميان آنان حضور دارد اما نمي خواهد که کسي از حمايت هايش باخبر شود. او کسي است که برنج سالانه و پوشاک اين موسسه را تامين مي کند و گذشته از کمک هاي نقدي، به گفته يکي از اعضاي اين موسسه، رختشوي خانه مدرن و بسيار گرانقيمتي را نيز خريداري کرده و به اين موسسه اهدا کرده است اما کمک هاي علي کريمي به اين موسسه تنها محدود به پشتيباني مالي نمي شود. مي گويند هر زماني که فرصت کند سري به آنجا مي زند و با بچه ها، فوتبال گل کوچک بازي مي کند.

? درس ششم : همراهانتان را تنها نگذاريد

بابک معصومي، کاپيتان سابق تيم ملي فوتسال ايران پس از مدت ها مبارزه با سرطان، از دنيا رفت اما کمتر کسي از همراهي علي کريمي با او در دوره بيماري اش خبردار شد. درحالي که بسياري از مسئولان ورزش بار ها با حضور در بيمارستان، مقابل دوربين هاي تلويزيوني و عکاسان رسانه ها، وعده کمک به معصومي را داده بودند و پس از پخش ويدئو ها در تلويزيون و چاپ عکس ها، وعده هاي خود را فراموش کرده بودند، کريمي وعده اي نداد اما بي سر و صدا و دور از دوربين ها تا آخرين روزهاي زندگي معصومي در کنارش ماند و حمايتش کرد. به گفته معصومي، او حتي قصد داشت معصومي را براي معالجه به آمريکا بفرستد اما شرايط ادامه درمان در ايران مهيا شد. معصومي در مصاحبه اي گفت: «مردم بايد بدانند زماني که پزشکان از من قطع اميد کرده بودند، فقط علي کريمي بود که با سخاوتش مثل هميشه تمام هزينه هاي بيمارستان مرا پرداخت کرد. با هزينه او از يک اتاق عمومي به اتاق اختصاصي رفتم و تمام هزينه هاي مربوط به درمانم را هم او پرداخت کرد.» اما تا قبل از اين مصاحبه معصومي، کسي از اين ماجرا مطلع نبود.

? درس هفتم : براي رشد حرفه تان تلاش کنيد

او که حسن نيتش به فوتبال کشورش را بارها و بارها نشان داده، از تيم هاي ورزشي بانوان هم غافل نبوده و با ديدن کوتاهي هاي مسئولان در تامين نيازهاي فوتبال بانوان، خودش دست به کار شده است. زماني که تيم ملي فوتبال دختران زير 19 سال ايران راهي رقابت هاي مقدماتي قهرماني آسيا شده بود، مهناز امير شقاقي، سرمربي اين تيم در مصاحبه اي گفت: «علي کريمي نسبت به فوتبال، بانوان توجه خاصي دارد. او يک الگوي ورزشي براي ارتقاي روحيه بازيکنان است و جدا از اين موضوع، کريمي امکانات و لوازم مورد نياز ما را تامين کرده است. کريمي نمي خواست نامش مطرح شود، او براي بازيکنان ما فقط يک شرط گذاشت. کريمي گفت به شرطي اين کمک ها را انجام مي دهد و ادامه خواهد داد که تيم ما گل بزند و مقام بياورد.»



تاريخ : 18 آبان 1391برچسب:, | | نویسنده : آرتمیس

کتابي جديد با عنوان "پسر من، ‌فوتباليست" شامل مصاحبه با ستارگان فوتبال جهان به چاپ رسيده است که در آن به رابطه ستارگان بزرگ فوتبال دنيا با پدرانشان پرداخته شده است.


به گزارش سايت گل، در اين کتاب 314 صفحه‌اي مصاحبه و مطالبي در مورد بيش از 50 شخصيت فوتبال جهان نظير ليونل مسي، رونالدينيو، اينيستا، داويد وي‌يا، کرويف، زيدان، اليور کان، مارادونا، مايکل اوون و... و چند مربي نظير ويسنته دل بوسکه منتشر شده و از قاره آسيا تنها نام علي کريمي و گفت‌وگو با ستاره ايراني شالکه ديده مي‌شود.


در 6 صفحه‌اي که از اين کتاب مصور به کريمي اختصاص داده شده است،‌ او در مورد چگونگي ورودش به دنياي فوتبال،‌ عکس‌العمل خانواده و مشوقانش و مشکلات فوتبال حرفه‌اي صحبت مي‌کند و به خانواده‌ها توصيه مي‌کند که فرزندانشان را به ورزش و به‌وي‍ژه فوتبال تشويق کنند.


اين کتاب را "برونو پيسانو" ( (Bruno Pisanoآرژانتيني الاصل تاليف کرده است و با پيش‌گفتاري از "آنتوني لاپاگليا"، هنرپيشه استراليايي تلويزيوني و برنده جايزه امي در آمريکا منتشر شده است.



تاريخ : 18 آبان 1391برچسب:, | | نویسنده : آرتمیس
ساخت مجسمه‌اي از علي کريمي در مقابل ورزشگاه يا محوطه داخل آن پيشنهاد ديگري بود که در حال بررسي است و احتمال دارد که اين اتفاق در صورت توافق مسوولان ذي‌ربط و علي کريمي به‌زودي رقم بخورد و جادوگر به الگوي يکي از مجسمه‌سازان زبردست کشورمان تبديل شود.

دکتر سليمي شهردار منطقه 21 تهران که در حال حاضر طرح‌هاي بسيار و قابل توجهي را در اين منطقه در دست احداث دارد، قصد دارد تا ورزشگاهي را در حول و حوش منطقه وردآورد به مرحله تجهيز و افتتاح برساند تا مردم وردآورد و منطقه 21 تهران بتوانند از آن مجموعه ورزشي استفاده و بهره‌برداري کنند.

نکته قابل توجه در مورد اين ورزشگاه و شهردار ورزشي منطقه 21 اين است که طبق شنيده‌ها اين ورزشگاه تازه تاسيس «علي کريمي» و يا «شماره هشت» نامگذاري مي‌شود. دليل اين نامگذاري اين است که کريمي مدت‌ها در اين منطقه زندگي کرده و دوستداران زيادي نيز در اين منطقه دارد.

دوستداران و بچه محل‌هاي سابق علي کريمي که پس از انتخاب حميد استيلي به عنوان مشاور ورزشي شهرداري از سرمربي سابق سرخ‌ها خواسته بودند تا کريمي را به اين منطقه دعوت کند، از آن پس در چند مورد توانستند همراه جادوگر باشند و از نزديک پاي صحبت‌هاي او بنشينند.

محبوبيت کريمي در اين اهالي فوتبال و توجه بچه‌هاي سابق جادوگر به اين بازيکن دليل بزرگي است که هر بار کريمي را به آن منطقه بکشاند و باعث شود که ورزشگاه با نام و شماره او به بهره‌برداري برسد.

شايد خيلي از فوتبالي‌هاي وردآورد ندانند که سالن اين منطقه و کف‌پوش آن به کمک و حمايت علي و فرشيد کريمي به وضعيت قابل استفاده درآمده و حتي کريمي‌ها هميشه حمايت‌هايي از بچه محل‌هاي سابق خود انجام داده‌اند.

علي کريمي حدودا دوازده ساله بود که با توجه به نظر خانواده‌اش از وردآورد به فرديس کرج نقل مکان کرد و با توجه به اين موضوع جادوگر فوتبالش را از زمين‌هاي خاکي وردآورد شروع کرد و هميشه از محبت و لطف مردم اين منطقه صحبت مي‌کند: «مردم هميشه نسبت به من لطف دارند و اهالي وردآورد با توجه به اينکه بچه محل‌هاي سابق من هستند، هميشه با لطف و نظر ديگري با من برخورد مي‌کنند. شروع فوتبال من از زمين‌هاي خاکي وردآورد بود و هنوز هم دلم براي آن روزها و آن بازي‌هاي زمين خاکي تنگ مي‌شود. به هر حال باز هم ممنون مردم وردآورد هستم و اميدوارم که براي اين منطقه و ديگر مناطقي که استاديوم و مکان‌هاي ورزشي مناسب ندارند، دستي بالا زده شود و مردم حداقل امکانات ورزشي را داشته باشند.»

ساخت مجسمه‌اي از علي کريمي در مقابل ورزشگاه يا محوطه داخل آن پيشنهاد ديگري بود که در حال بررسي است و احتمال دارد که اين اتفاق در صورت توافق مسوولان ذي‌ربط و علي کريمي به‌زودي رقم بخورد و جادوگر به الگوي يکي از مجسمه‌سازان زبردست کشورمان تبديل شود.

حميد استيلي که به دليل دوستي قديمي‌اش با دکتر سليمي در امور فرهنگي و ورزشي به ياري شهردار منطقه 21 شتافت، در اين مورد صحبت‌هايي را با علي کريمي و دکتر سليمي انجام داده است: «علي کريمي يکي از محبوب‌ترين بازيکنان ماست. او در ايران و حتي در بين ايرانيان خارج از کشور طرفداران زيادي دارد که در اين بين بچه محل‌هاي سابق او در منطقه وردآورد نقش پررنگي دارند. ما بايد از اسطوره‌هاي اين‌چنيني استفاده خوبي کنيم و با استفاده از سلامت و شرايط خوب آنها براي جوانان ورزشکارمان، الگوي خوبي به وجود آوريم. به همين دليل احتمال دارد که با توجه به شروع فوتبال علي کريمي در منطقه وردآورد، ورزشگاهي که قرار است در منطقه 21 ساخته شود به اسم علي کريمي نامگذاري شود يا حتي مجسمه‌اي از او در اين منطقه ساخته شود.»

استيلي که تمايل ندارد در مورد اين موضوع صحبت کند، حتي به سوال دوم ما در مورد حضور کريمي و بعضي از بازيکنان در مدرسه فوتبال رايگانش در منطقه 21 توضيح کوتاهي مي‌دهد: «با دعوت از بعضي از بچه‌ها مثل علي کريمي مدرسه فوتبال را با حمايت دکتر سليمي در منطقه 21 افتتاح کرديم. از آنجايي که ما دنبال پول و درآمد نبوديم، اين مدرسه فوتبال رايگان است و آن دسته از عزيزاني که از لحاظ مالي مساله دارند و البته از استعداد خوبي در فوتبال سود مي‌برند، مي‌توانند در اين کلاس‌ها شرکت کنند. باز هم از زحمات و لطف دکتر سليمي تشکر مي‌کنم و اين را بدانيد که يک دعاي خدا بيامرزي براي ما از هر چيزي مهمتر است.»

گفته مي‌شود پس از بازگشت تيم ملي از لبنان به تهران و کم شدن مشغله‌هاي کريمي، جلسه‌اي با حضور دکتر سليمي، استيلي و جادوگر براي نهايي کردن اين پروسه برگزار خواهد شد.



تاريخ : 18 آبان 1391برچسب:, | | نویسنده : آرتمیس

كشورهاي عربي پيشنهادهاي وسوسه انگيزي به جادوگر ما دادند.اما..................

علي كريمي دل هواداران را ميشكند؟؟؟؟خانه ي او پرسپوليس است.



تاريخ : 18 آبان 1391برچسب:, | | نویسنده : آرتمیس
 - چرا به استق لال  مي گويند SS ؟؟؟؟؟؟؟.... چون SS = سوراخ سوراخ  (SURAKH SURAKH )

2 - چرا آبي سوراخ ترين رنگ دنياست ؟؟؟؟؟؟؟ ........  آسمان آبي = بزرگترين سوراخي که خدا آفريده ... ( در نتيجه آبي سوراخ ترين رنگ دنياست ) ....... استق لال آبي = آسمان آبي = هر دو سوراخ

3 - چرا به استق لال مي گويند کيسه ؟؟؟؟؟؟؟ .... چون استق لال = کيسه ( آشغال ) ..... هر وقت گفته شد کيسه منظور کيسه آشغاله ..... ( کيسه کش هم مي گن )

4 - چرا لوگوي استق لال ... 3 تا سوراخ داره ؟؟؟؟؟؟؟( 2 سوراخ سفيد و 1 سوراخ آبي ) .......... چون ايمون زايد توي 10 دقيقه 3 گل فشاري وحشت ناک زد .... و 3 سوراخخخخخ ابدي روي لوگوي استق لال گذاشته ...

5 - چرا استق لال عددي نيست  ؟؟؟؟؟؟؟ ....... چون که استق لال هر افتخاري هم بدست بياره ...... بازم از پرسپوليس 6 گل عقبه ( 6 - 0 يادت نره ) ...... استق لال تا ابد 6 گل عقبه !!! ...... از طرفي  استق لال تا ابد يک تيم دسته سوميه !!! .....

6 استق لال يعني چه  ؟؟؟؟؟؟؟ .... يعني اين که ... طرفداران استق ......... لال شن !!!!


تاريخ : 18 آبان 1391برچسب:, | | نویسنده : آرتمیس
1 –  666666 ميخه شدن در مقابل پرسپوليس بزرگ  .....

 2 –   دو بار 4 ميخه شدن در مقابل پرسپوليس بزرگ  ....

3  -  سقوط به دسته سوم !!!!!!! ....

 4  –سيزدهم شدن در ليگ !!! ....

 5 -  مساوي گرفتن از تيم 9 نفره پرسپوليس در داربي سال 78 !!!....

 6 - در سال 90 داربي 74 توي 10 دقيقه از تيم 10 نفره پرسپوليس 3 گل خوردن!!!خيلي خنده‌دار



تاريخ : 18 آبان 1391برچسب:, | | نویسنده : آرتمیس

علي کريمي بازيکني است که 2 سال در بايرن مونيخ بوده و بهترين بازيکن آسيا شده . او 2 سال تمام خرج بابک معصومي را داده و هميشه همراه مردم بوده است . اين شعر تقديم به او :

آهاي علي کريمي****تو تک ستاره ي فوتبال ماييييييي***آهاي علي کريمي*** تو سالار تمام اسياييييييييييييي*** آهاي علي کريمي*** تو اندوه تمام تاجياييييييييييييي*** آهاي علي کريمي *** تو افسوس همه  6 تايياييييييييييييي*** آهاي علي کريمي***تو کابوس دسته سومياييييييييييي***آهاي علي کريمي*** تو افسوس آبي هايييييييييييي **** آهاي علي کريمي *** تو بهترين بازيکن تاريخ مايييييييييييييييييييي***آهاي علي کريمي ****تو تکنيکي ترين تاريخ آسيايييييييييييي  **** آهاي علي کريمي ***

 

دوست داشتن



اگه استق لالي  بگه که آسمان بالاي سرمون آبيه !!! ....  من پرسپوليسي  بايد بگم که آسمون آبيه ولي سوراخه !!! مثل استق لال !!! خدا سوراخي بزرگتر از آسمان نيافريده !!! ****** 

اگه استق لالي بگه از قرمز متنفرم .... من پرسپوليسي بايد بگم : آخه کيسه کش عزيز ! خون قرمزت را بريز بيرون بببينم زنده مي موني يا نه !!! ****** 

اگه استق لالي بگه 4 تا يادت نره !!! .... من پرسپوليسي بايد بهش مي گم : کيسه کش عزيز باشه 4 تاي 1350 يادم نمي ره !!! ****** 

اگه استق لالي بگه ما از عهد بوق 2 تا ستاره داريم .... من پرسپوليسي بايد بگم ما از عهد بوق 2 ستاره نداريم ولي دسته 3 هم سقوط نکرديم و 6 تايي هم نشديم !!!  ****** 

اگه استق لالي بگه که به لوگوي ما نگاه کن 2 ستاره زيبا روش هست  .... من پرسپوليسي بايد بگم که نگاهت را از بالا بيار پايين تر و به داخل لوگو نگاه کن که 3 سوراخ زيبا توش هست که معلوم نيست مال دسته 3 بوده يا هت تريک ايمون و يا هت تريک بهزادي !!!  ****** 

اگه استق لالي به پرسپوليسي بگه لنگي ....  من پرسپوليسي بايد بگم بهش کيسه برو بوت همه جا را برداشته ! ( استق لالي = کيسه آشغالي )  ****** 

اينجاست که استق لالي سرش را مثل آدم مي اندازه پايين و مي ره دنبال کيسه کشيدنش !!! 



تاريخ : 18 آبان 1391برچسب:, | | نویسنده : آرتمیس

بهترين لژيونرهاي پرسپوليس:چشمك

1-علي دايي (آرمينيابيله فلد-هرتابرلين-بايرن مونيخ)آفرين

2-علي کريمي (الاهلي _بايرنمونيخ - شالکه)آفرينآفريندوست داشتن 

3-مهدي مهدوي کيا (بوخوم – هامبورگ - فرانکفورت )آفرين

4-کريم باقري(آرمينيابيله فلد - چارلتون)آفرين  

5- عليرضا حقيقي ( روبين کازان )آفرين

بهترين لژيونرهاي استقلال :

 1- الفرهاد المجيدي (الوصل! النصر ! الاهلي !)پوزخند

 2-الرضا عنايتي (الامارات! - النصر ! )پوزخند  

3-مهدي پاشازاده (اشتورمگراتس وراپيد وين اتريش )پوزخند

فرق لژيونرها از زمين تا آسمونه !!!!بلبلبلو

افتاد !!!!؟؟؟؟؟؟؟مدرك داشتن



صفحه قبل 1 2 3 4 5 صفحه بعد
ابزار های مفید وبلاگ نویسان