ویکیو ، سرویس جستجو در اینترنتکد لوگوهای سه گوشه
ویکیو ، سرویس جستجو در اینترنتکد لوگوهای سه گوشه
علی کریمی
تاريخ : شنبه 20 آبان 1391برچسب:, | | نویسنده : آرتمیس

(1)

- بیا این قرص ها رو بخور؛ واست چند جلسه هم فیزیوتراپی نوشتم.

* چند دفعه بگم؟! من چیزی ام نیست! حالم خوبه، خوبه!

- من دکترم، یا تو؟! هنوز بدنت گرمه، متوجه نیستی! حالت خیلی وخیمه!

* ببین چطور روپایی می زنم! واستا برات یک پشتک بارو هم بزنم! ببین! خوبم! ... در اوج آمادگی هستم.

- اینقدر خوبم، خوبم، نکن! واست 4 هفته مرخصی نوشتم، برو حالش رو ببر!

 بعد از چند دقیقه:  ... الو! ... کاری که گفته بودین رو انجام دادم! خیالتون راحت باشه! کریمی رو واسه 4 هفته فرستادم مرخصی!

(2)

- دکترجان! من از روی نیمکت نشستن متنفرم! با کیروش هم رودروایستی دارم، نمی تونم بهش بگم! اگه میشه واسم چند هفته مرخصی بنویس!

* چی چی رو مرخصی بنویس! مگه به همین راحتی هاست؟! واسه ما مسئولیت داره!

- آره بابا! مگه اون جام جهانی رو یادتون نیست که بعد از دوبازی اول ایران با پرتغال و مکزیک، یکهو علی دایی برای بازی با آنگولا مصدوم شد! منم از اون مصدومیت ها می خوام!

* بهت گفتم نمیشه! اصرار هم نکن!

- اگه واسم گواهی پزشکی صادر نکنی می زنم خودم رو واقعاً ناکار می کنم ها!

* باشه ... بیا اینم گواهی! واست 4 هفته مرخصی نوشتم!

 توضیح بسیار ضروری: هیچکدام از دو مورد فوق ربطی به مصدومیت علی کریمی نداشت و صرفاً ساخته و پرداخته ذهن بیمار نویسنده می باشد!

سئوال اساسی ابتدایی: به نظر شما وقتی رویانیان خبر مصدومیت کریمی را شنید، با خودش چه گفت؟!

احتمال اول: آخیش! خیالم واسه 4 هفته راحت شد! بعدش هم که تا یکی دوماه میگیم علی کریمی در شرایط بازی نیست و کم کم فصل تموم میشه!

احتمال دوم: اوه مای گاد! باورم نمیشه! ... من از شدت علاقه ام به کریمی به مربی می گم توی ترکیب پرسپولیس راهش نده اونوقت اینا اسطوره رو برای بازی بی ارزشی مثل تاجیکستان می فرستن زمین و مصدومش می کنن! ... حالا با این غم بزرگ چیکار کنم؟!

احتمال سوم: ایول! بازم این تاجیک ها! از بر و بچ که بخاری توی تمرین ها بلند نشد!

احتمال چهارم: من و این همه خوشبختی محاله! محاله!

سئوال اساسی انتهایی: به نظر شما وقتی کی روش خبر مصدومیت کریمی را شنید، با خودش چه گفت؟!

احتمال اول: ای بابا! چقدر بد شد! آخه تیم بدون اسطوره نمیشه! زنگ می زنم علی دایی، شاید قبول کنه برای بازی با ازبکستان بیاد روی نیمکت تیم ملی بشینه!

احتمال دوم: ای تاجیکستانی های [...]؛ حتماً از ازبکستانی ها پول گرفته بودن کریمی رو مصدوم کنن!

احتمال سوم: آخیش! تو رودربایستی مونده بودم کریمی رو هی تیم ملی دعوت می کردم، حالا با خیال راحت یک بازیکن جدید رو میارم تیم ملی!

احتمال چهارم: حالا بدون جادوگر چیکار کنم؟! ... بودن علی کریمی- حتی روی نیمکت-  باعث روحیه گرفتن اعضای تیم ملی می شد.

 



تاريخ : جمعه 19 آبان 1391برچسب:, | | نویسنده : آرتمیس

به نقل از سايت پرسپوليس، محمد رويانيان در مورد مسأله علي کريمي گفت: اينکه علي کريمي به واسطه مشکلات بوجود آمده او و تيم پرسپوليس مدتي است در تمرينات و ميادين باشگاهي حضور ندارد دليلي بر آن نمي شود که به سادگي از کنار تجربيات ارزشمند اين بازيکن عبور کرد. توانايي ها و تجربه بين المللي و 120 بازي ملي از علي کريمي بازيکني ساخته است که مي تواند در ديدارهاي آتي تيم ملي بازيکن موثري براي کشورمان باشد و نمي شود به همين راحتي از اين بازيکن چشم پوشي کرد.

وي افزود: باشگاه پرسپوليس هم علي کريمي را يکي از نماينده هاي خود در تيم ملي مي داند و قويا از ادامه حضور کريمي در تيم ملي حمايت مي کند.

رويانيان در پاسخ به اين سوال که برخي عنوان مي کنند باشگاه پرسپوليس به واسطه مشکل بوجود آمده، مخالف ادامه حضور علي کريمي در تيم ملي است، اظهار داشت: چنين حرفي به هيچ وجه صحت ندارد. درست است که باشگاه طبق مقررات مي تواند به واسطه مشکل بوجود آمده اقدام قانوني کند اما باشگاه پرسپوليس به هيچ عنوان چنين ديدگاهي نسبت به کريمي ندارد، بلکه ما معتقديم کادر فني تيم ملي نبايد به واسطه عدم حضور کريمي در رقابت هاي باشگاهي به سادگي از کنار تجربيات و توانمندي هاي کريمي چشم پوشي کند.

مديرعامل پرسپوليس تصريح کرد: کريمي مي تواند در ديدار هاي آتي، برگ برنده تيم ملي باشد. باشگاه پرسپوليس قويا از ادامه حضور کريمي در تيم ملي حمايت کرده و او را يکي از نمايندگان خود در تيم ملي مي داند. کريمي اگر به تيم ملي دعوت نمي شد جاي تعجب داشت چرا که گذشتن از توانمندي هاي او به ضرر تيم ملي خواهد بود.

رويانيان خاطرنشان کرد: پس از گفت و گوي دسته جمعي بازيکنان با سرمربي پرسپوليس و چراغ سبزي که آقاي ژوزه نشان دادند ماجراي بازگشت علي کريمي به پرسپوليس حل شدني است. البته در اين مسير کريمي هم بايد اقدامات مثبتي داشته باشد و در کنار کادر فني و ساير نفرات تيم تلاش کند تا تيم به جايگاه واقعي خود بازگشته و دل هواداران را شاد کند. بنده اميدوارم اين ماجرا هر چه سريع‌تر و به خوبي و خوشي حل شود.
 



تاريخ : جمعه 19 آبان 1391برچسب:, | | نویسنده : آرتمیس

امير حسين فشنگچي گفت: نبايد تصور کنيم که مشکلات پرسپوليس کاملا برطرف شده اما خوشبختانه پيروزي مقابل پيکان نويد روز هاي خوبي را به ما داد.

وي ادامه داد: در تعطيلات مجدد ليگ اردو بسيار خوبي احتمالا در دوبي براي ما برنامه ريزي شده است که فکر مي کنم در اين اردو مي توانيم آمادگي خود را حفظ کنيم.

بازيکن تيم فوتبال پرسپوليس در خصوص بازگشت علي کريمي، گفت: به همراه ساير بازيکنان به خانه مانوئل ژوزه سرمربي تيم رفتيم و او هم موافق بازگشت کريمي به پرسپوليس است.

وي در خصوص اينکه گفته مي شود يکي از شروط ژوزه براي بازگشت کريمي خداحافظي از تيم ملي است، تصريح کرد: اين مساله به هيچ عنوان صحت ندارد و شروط ژوزه ارتباطي به اين مساله ندارد.

وي در پاسخ به اين سئوال که چه زماني پرسپوليس به روز هاي خوب بازمي گردد، اظهار داشت: همه همدل شده ايم تا در نيم فصل دوم مانند بازي با پيکان به مصاف حريفان برويم و مطمئن باشيد قهرماني پرسپوليس در ليگ دور از انتظار نخواهد بود.



تاريخ : جمعه 19 آبان 1391برچسب:, | | نویسنده : آرتمیس

دکتر عليرضا شهاب در گفت‌وگو با ايسنا، درباره مصدوميت علي کريمي در ديدار برابر تاجيکستان گفت: بر اساس ميزان آسيب او و معاينات اوليه به نظر مي‌رسد که همسترينگ پاي راست کريمي کشيده شده است، اما فکر نمي‌کنم آسيب به قدري شديد باشد که همسترينگ او پاره شده باشد.

وي همچنين گفت: علي کريمي در لحظه مصدوميت بسيار با هوش عمل کرد که در همان گوشه زمين ايستاد و به پايش فشار نياورد تا کادر پزشکي همان جا درمان اوليه را شروع کنند. اين کار او باعث شد که مصدوميت تشديد نشود. تصور ما اين است که کريمي بين يک هفته‌ تا 10 روز از ميادين دور باشد. هر چند امشب (چهارشنبه) از پاي او MRI مي گيريم که با دقت بيشتري درباره ميزان مصدوميت او نظر بدهيم.

شهاب درباره مصدوميت محمد قاضي هم گفت: او هم با کشيدگي در ليگامنت زانو روبرو است که در حال فيزيوتراپي است و تصور مي‌کنيم از حدود دو هفته‌ ديگر به ميادين بازگردد. به جز اين، ساير بازيکنان وضعيت خوبي دارند و تنها چند نفر مصدوميت جزئي دارند.

پزشک تيم ملي همچنين درباره اقدام کادر پزشکي تيم براي شماره گذاري بطري‌هاي آب معدني و نوشيدني هاي ملي‌پوشان گفت: اين کار به دو منظور انجام شده است، نخست آن که دائما ملي‌پوشان را رصد کنيم که هر کدام چقدر آب مصرف مي‌کنند تا بتوانيم ميزان مصرف آب را در آنها کنترل کنيم. دومين دليل اين که از ابتلاي بازيکنان به بيماري‌هايي مانند سرماخوردگي جلوگيري کنيم. با توجه به اين که ملي‌پوشان معمولا از بطري‌هاي يکديگر استفاده مي‌کنند واکنون هم در فصل سرد سال هستيم، احتمال شيوع بيماري‌ها در بين ملي‌پوشان زياد است



تاريخ : جمعه 19 آبان 1391برچسب:, | | نویسنده : آرتمیس
چند بازيکن تاجيکستان پس از پايان ديدارشان با تيم ملي ايران با علي کريمي عکس يادگاري گرفتند.

پس از پايان ديدار دوستانه ايران و تاجيکستان که با شکست 6 بر يک تاجيک‌ها همراه بود، چند بازيکن اين تيم در راهروهاي ورزشگاه آزادي با علي کريمي عکس يادگاري گرفتند.

"محمد علي" يکي از بازيکنان تاجيکستان درباره اين بازي اظهار کرد: ما مي‌دانستيم که ايران تيم قدرتمندي است. البته انتظار نداشتيم که 6 گل بخوريم. اما شما بازيکنان قدرتمندي داريد و پيروزي حق ايران بود. مربي ما اصلا به ما توصيه نکرده بود که دفاعي بازي کنيم تا کمتر گل بخوريم. سعي داشتيم رو به جلو بازي کنيم و توانستيم يک گل هم بزنيم.

وي افزود: من در فوتبال ايران بازيکناني مثل علي دايي، مهدي مهدوي کيا و علي کريمي را مي‌شناسم. ايران يکي از قدرت‌هاي فوتبال آسيا است و براي ما باعث خوشحالي بود که امروز برابر ايران به ميدان رفتيم.

يکي از نکات جالب پس از پايان ديدار ايران و تاجيکستان اين بود که زماني که خبرنگاران قصد داشتند با بازيکنان تاجيکستان صحبت کنند به دليل همزباني اين بازيکنان با ايراني‌ها به نظر مي‌رسيد آن‌ها مشکلي براي صحبت کردن نداشته باشند اما به غير از يکي دو بازيکن، وقتي ساير تاجيک‌ها با درخواست خبرنگاران ايراني براي مصاحبه مواجه مي‌شدند، در پاسخ به اين سوال که آيا فارسي بلد هستيد مي‌گفتند "نه بلد نيستيم" و از مصاحبه کردن امتناع مي‌کردند!
 



تاريخ : جمعه 19 آبان 1391برچسب:, | | نویسنده : آرتمیس
بازيکنان تيم فوتبال پرسپوليس، گفت: برخلاف بعضي از مسايلي که درخصوص کريمي مطرح مي شود خود او هم دوست دارد به تيم بازگردد و برخورد سرمربي تيم نيز در اين رابطه بهتر شده است.

 مهرزاد معدنچي عصر روز پنجشنبه در خصوص بازگشت علي کريمي به پرسپوليس، گفت: اين مساله يک مقدار پيچيده شد اما قبل از بازي با پيکان صحبتي را با مانوئل ژوزه داشتيم و او هم بهتر از گذشته در اين رابطه برخورد کرد.

وي در خصوص اينکه کريمي در جشن تولدي که برايش در نظر گرفته اند شرکت نکرد، ادامه داد:پس از بازي با تاجيکستان خواستيم کريمي را براي حضور در جشن تولد به محل تمرين بياوريم اما از شانس بد ما او در اين ديدار مصدوم شد.

بازيکن تيم فوتبال پرسپوليس، گفت: زماني که يک بازيکن حرفه اي در چنين شرايط حساسي مصدوم مي شود به طورحتم کمي از نظر روحي نيز دچار مشکل خواهد شد.

وي تصريح کرد: قرار بود در اين مراسم ژوزه و کريمي را به هم نزديک کنيم تا تمام مشکلات از بين برود و همه چيز مانند گذشته شود که اين برنامه به آينده موکول شد.

وي در پاسخ به اين سئوال که گفته مي شود کريمي علاقه مند به بازگشت نيست، اظهار داشت: اين مساله صحت ندارد خود کريمي هم مي خواهد به تيم بازگردد و اين اتفاق پس از ديدار با ازبکستان رخ خواهد داد.

ديگر بازيکن تيم فوتبال پرسپوليس نيز در خصوص ديدار اين تيم با نفت تهران گفت:تيم نفت عملکردخوبي داشته و رويارويي با ان دشوار خواهد بود.

جواد کاظميان، گفت: با شروع ليگ بايد به مصاف نفت تهران برويم و فکر مي کنم در اين ديدار کار دشواري در پيش رو خواهيم داشت.

وي در خصوص اينکه گفته مي شود از نيمکت نشيني ناراحت است، ادامه داد: به هيچ عنوان اين مساله صحت ندارد و من تنها در ديدار مقابل راه آهن براي پرسپوليس بازي نکردم و در بازي هاي ديگر به ميدان رفته ام.

بازيکن تيم فوتبال پرسپوليس، گفت: تيم ما سال قبل هم مهاجمان زيادي داشت و حتي در سپاهان هم با اين مساله روبه رو بودم و بازي کردن در خط حمله پرسپوليس با حضور چنين نفراتي کار دشواري است.

وي تصريح کرد: شايد کم بازي کردن و تغييرات در خط حمله کمي در اعتماد به نفس ما تاثير گذار بوده اما به هر حال بايد براي حضور در جمع 11 نفر تمام تلاش خود را کنم.

وي اظهار داشت: اميدوارم با شروع ليگ بازهم به روند خوب خود ادامه دهيم و بتوانيم امتيازات لازم را براي حضور در ميان تيم هاي بالاي جدول را بدست بياوريم.



تاريخ : جمعه 19 آبان 1391برچسب:, | | نویسنده : آرتمیس

در بين مصاحبه زنده مهدي مهدوي کيا با عادل فردوسي پور،کاپيتان پرسپوليس با اشاره به فردوسي پور گفت که مي خواهد در مورد علي کريمي و اتفاقاتي که بين او و ژوزه پيش آمده حرف بزند.
کيا که گمان مي کرد فرصت چنداني براي حرف زدن در برنامه نود ندارد وقتي عادل داشت صحنه هاي اخراج او در نخستين بازي اش براي استيل آذين را نشان مي داد با اشاره به او فهماند که مي خواهد در مورد علي کريمي حرف بزند.

مهدوي کيا وقتي فرصت پيدا کرد تا در اين مورد حرف بزند گفت:«به اندازه کافي در اين مورد حرف زده ايم.اعتقاد من اين است که يک اتفاقي در خانواده پرسپوليس افتاده است که مي توانست خيلي زودتر از اين ها حل شود.کريمي دوست خوب من است و همه مجموعه دوست دارند که برگردد.من قبل از بازي با راه آهن شخصا پيش ژوزه رفتم و با او حرف زدم.امروز تولد علي است و ما دوست داريم که او به تيم برگردد.»

او ادامه داد:«خودم خيلي دوست دارم که اين اتفاق بيفتد.چون فصل آخري است که فوتبال بازي مي کنم و مي خواهم در کنار علي از فوتبال خداحافظي کنم.بازگشت علي قدرت تيم ما را بيشتر مي کند.اميدوارم هر چه زودتر اين اتفاق بيفتد.»



                             علی کریمی

سایت گل- «همسترينگ پاي راست علي كريمي كشيده شده و فكر مي‌كنم او يك هفته‌ تا 10 روز از ميادين دور باشد.»  اين را دكتر عليرضا شهاب پزشك تيم ملي درباره مصدوميت علي كريمي در بازي با تاجيكستان گفته و ادامه مي‌دهد: «براساس ميزان آسيب او و معاينات اوليه به نظر مي‌رسد كه همسترينگ پاي راست كريمي كشيده شده اما فكر نمي‌كنم آسيب به قدري شديد باشد كه همسترينگ او پاره شده باشد. علي كريمي در لحظه مصدوميت بسيار با هوش عمل كرد كه در همان گوشه زمين ايستاد و به پايش فشار نياورد تا كادر پزشكي همان جا درمان اوليه را شروع كند. اين كار او باعث شد كه مصدوميتش تشديد نشود. تصور ما اين است كه كريمي بين يك هفته‌ تا 10 روز از ميادين دور باشد. هر چند ديشب از پاي او MRI گرفتيم تا با دقت بيشتري درباره ميزان مصدوميت او نظر بدهيم.» درباره مصدوميت محمد قاضي هم پزشك تيم ملي اينطور مي‌گويد: «او با كشيدگي در ليگامنت زانو روبرو است كه در حال فيزيوتراپي است و تصور مي‌كنيم از حدود دو هفته‌ ديگر به ميادين بازگردد.» دكتر شهاب همچنين درباره اقدام كادر پزشكي تيم ملي براي شماره گذاري بطري‌هاي آب معدني و نوشيدني‌هاي ملي‌پوشان توضيح مي‌دهد: «اين كار به دو منظور انجام شده، نخست آنكه دايما ملي‌پوشان را رصد كنيم كه هر كدام چقدر آب مصرف مي‌كنند تا بتوانيم ميزان مصرف آب را در آنها كنترل كنيم. دومين دليل اينكه از ابتلاي بازيكنان به بيماري‌هايي مانند سرماخوردگي جلوگيري شود. با توجه به اينكه ملي‌پوشان معمولا از بطري‌هاي يكديگر استفاده مي‌كنند و اكنون هم در فصل سرد سال هستيم، احتمال شيوع بيماري‌ها در بين ملي‌پوشان زياد است



مصدوميت پيش آمده در دقيقه 42 بازي با تاجيكستان تمام تمركز او را به هم زد. سایت گل- همبازيانش در تدارك برپايي مراسم جشن تولد براي او بودند اما وقتي بين دو نيمه آن بازي علي كريمي را با آن حال و روز ديدند ديگر دل و دماغي براي‌شان نماند. او در همان 42 دقيقه نمايش فوق‌العاده‌اي داشت؛ 3 پاس گل داد تا ضمن جلب اعتماد مجدد كارلوس كروش به نوعي پاسخ بعضي از منتقدانش را هم بدهد. حالا معلوم نيست كه او با توجه به مصدوميتش به بازي با ازبكستان مي‌رسد يا نه. او خيلي ناراحت است و با صدايي گرفته مي‌گويد: «اعصابم خرد شد، خيلي ناراحتم، بدموقعي مصدوم شدم...»  این مصاحبه را به نقل از ایران ورزشی بخوانید:

مي‌دانيد آخرين مرتبه‌اي كه بازي كرديد كي بود؟
فكر كنم حدود 2 ماه پيش و بازي با نفت تهران.
دقيقاً 51 روز.
پس اختلافمان خيلي هم نبود.
تيم تاجيكستان را چطور ديدي؟
به نظرم يك بازي تداركاتي خوب قبل از بازي با ازبكستان بود. اگر اشتباه نكنم آنها در يك بازي تداركاتي قطر را شكست داده بودند. پس خيلي هم تيم ضعيفي نبودند و فكر مي‌كنم بچه‌هاي ما خيلي خوب بازي كردند و شايد با كمي دقت بيشتر، تعداد گل‌هاي‌مان بيشتر هم مي‌شد.
عملكرد بعضي از جوان‌هاي تيم ملي مثل يعقوب كريمي خيلي خوب بود.
به هر حال يكي از دلايل برگزاري بازي‌هاي تداركاتي فرصت دادن به بازيكنان جوان است. خوشبختانه آنها هم خيلي باانگيزه كار كردند و ديديد گل هم زدند.
شما هم انگيزه زيادي داشتيد؟
من فكر مي‌كنم همه بچه‌ها انگيزه دارند و اين طبيعي است كه براي پيروزي تيم ملي حتي در بازي‌هاي تداركاتي هم نهايت تلاشمان را انجام دهيم.
اما اين بازي پايان خوبي براي شما نداشت.
اين هم از بدشانسي من بود. وقتي براي توپ رفتم در لحظه آخر قصد داشتم بايستم كه يكدفعه پشت پايم گرفت.
كشيدگي عضله يا گرفتگي عضله؟
اميدوارم كشيدگي نباشد البته تا جواب MRI نيايد نمي‌توان اظهار نظر دقيقي داشت.
در شرايط عادي احساس درد مي‌كنيد؟
وقتي پايم را جمع مي‌كنم كمي احساس درد مي‌كنم، اميدوارم مسأله خاصي نباشد.
به بازي با ازبكستان مي‌رسيد؟
مشخص نيست و مهم شكست اين تيم است. من فكر مي‌كنم بقيه بچه‌هاي تيم ملي هم همين احساس را دارند و واقعاً فرقي نمي‌كند چه كسي بازي كند هرچند همه دوست دارند براي تيم ملي بازي كنند.
خيلي‌ها مي‌گويند ازبكستان را شكست دهيم صعودمان قطعي است.
قطعي كه نه اما خيلي كارمان راحت‌تر مي‌شود.
بازي با ازبكستان سخت‌تر است يا كره جنوبي؟
هر بازي شرايط خاص خودش را دارد. ما بايد كره را شكست مي‌داديم به خصوص كه قطر هم به ازبكستان باخته بود و ديديد كه با حمايت هواداران و با اينكه 10 نفره بوديم آنها را شكست داديم. الان هم چون اين برد را به دست آورده‌ايم بازي با ازبكستان حساس‌تر هم شده است.
چطور؟
ببينيد ما با ازبكستان و لبنان در تهران بازي داريم و ازبكستان با لبنان و قطر در خانه‌اش بازي دارد و كره هم تنها يك بازي خارج از خانه با لبنان دارد. ما اگر اين دو بازي خانگي را ببريم تا حدود زيادي صعودمان قطعي مي‌شود. به همين دليل براي ازبكستان بازي با ما اهميت زيادي دارد و يك امتياز هم براي‌شان غنيمت است.
فكر مي‌كنيد مثل بازي با كره جنوبي از تيم ملي حمايت مي‌شود؟
شك نكنيد اين اتفاق مي‌افتد و نيازي به گفتن من نيست. هواداران اينقدر فهيم هستند و شرايط تيم ملي را درك مي‌كنند كه مطمئنم چهارشنبه هفته آينده يك جاي خالي روي سكوها نخواهد بود.
اگر در نيمه اول مصدوم نمي‌شدي شايد...
به هر حال فوتبال همين است. نمي‌دانم، شايد اگر در آن دقيقه مصدوم نمي‌شدم مصدوميت شديدتري برايم به وجود مي‌آمد. حتماً قسمت و حكمت اينطور بود.
صحبتي مانده؟
چهارشنبه هفته آينده منتظر آنها در استاديوم آزادي هستيم



تاريخ : 18 آبان 1391برچسب:, | | نویسنده : آرتمیس

قلمروطرفداران پرسپوليس : حمايت ها از علي کريمي همچنان ادامه دارد و هواداراني که در محل تمرين حاظر شده بودند با در دست داشتن پلاکاردي که جملات زير روي آن نوشته شده بود اهميت و محبوبيت علي کريمي را به مانوئل ژوزه ياد آوري کردند.

علي کريمي قهرمان ماست.مانوئل ژوزه کيست؟!



صفحه قبل 1 2 3 4 5 صفحه بعد
ابزار های مفید وبلاگ نویسان