ویکیو ، سرویس جستجو در اینترنتکد لوگوهای سه گوشه
ویکیو ، سرویس جستجو در اینترنتکد لوگوهای سه گوشه
علی کریمی
تاريخ : پنج شنبه 2 آذر 1391برچسب:, | | نویسنده : آرتمیس
هفته،‌ هفته علی کریمی است. جدا از اینکه تیم ملی در روز سکو نشینی او نتیجه خوبی مقابل ازبکستان نگرفت ولی آقای جادوگر طی هفته جاری اختلاف یکی دو ماهه با مانوئل ژوزه را کنار گذاشت و چند روز بعد هم جزو کاندیداهای اصلی دریافت جایزه بهترین بازیکن سال آسیا قرار گرفت.
آفتاب: معمولا هر سال که فهرست نامزدها اعلام می شود بحث هایی بر سر نحوه انتخاب بهترین بازیکن وجود دارد. غیبت همیشگی ستاره های شناخته شده فوتبال آسیا در فهرست و نامزد شدن بازیکنان نامربوط همیشه انتقاداتی را به سیستم عجیب امتیازدهی وارد کرده است.

امسال هم نحوه حضور این بازیکن در جمع ۳ کاندیدای اصلی برترین بازیکن سال آسیا آن هم با توجه به اینکه کریمی در دو ماه اخیر نه در پرسپولیس بازی کرده و نه در تیم ملی عجیب به نظر می رسد ولی مرور معیارهای کنفدراسیون فوتبال آسیا در نحوه انتخاب این کاندیداها مشخص می کند که چرا کریمی که یکبار در سال ۲۰۰۴ این عنوان را تصاحب کرد، دوباره برای این جایزه انتخاب شده است.

بر این اساس مسئولان ای اف سی برای انتخاب بازیکنان مورد نظر خود،‌ تنها بازی هایی از بازیکنان مختلف را بررسی می کنند که زیر نظر خودشان برگزار شود.

مسابقات انتخابی جام جهانی، جام ملتهای آسیا و لیگ قهرمانان هم در این بین اهمیت بیشتری دارند.

با این توضیحات مشخص می شود چرا علی کریمی در لیست بازیکنان اصلی این جایزه قرار گرفته. او فصل قبل ۷ بازی با پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا انجام داد و در بازیهای مقدماتی جام جهانی هم حاضر بود. بر این اساس مشخص می شود غیبت او در بازیهای دو ماهه اخیر پرسپولیس و تیم ملی آن چنان برای کسب این جایزه مهم نبوده است.
کنفدراسیون فوتبال آسیا چند شرط عجیب هم برای انتخاب بهترین بازیکن سال آسیا وضع کرده است. بازیکن مورد نظر باید حتما در جشن مربوطه شرکت کند و حتما در تیمهای آسیایی عضویت داشته باشد و لژیونر نباشد.

البته امسال دو جایزه جدید هم به این مورد اضافه شده است . یکی جایزه بهترین لژیونر آسیایی و دوم بهترین بازیکن غیر آسیایی شاغل در لیگ های آسیایی.

ذکر این نکته هم خالی از لطف نیست که این جایزه از سال ۱۹۹۴ به‌طور رسمی اهدا می شود و نام رسمی آن "جایزه بازیکن سال سانیو کنفدراسیون فوتبال آسیا" است.

قبل از ۱۹۹۴ این جایزه به‌طور غیررسمی اهدا می‌شد و برندگان جوایز ۱۹۸۸ تا ۱۹۹۳ از سوی فدراسیون بین‌المللی تاریخ و آمار فوتبال انتخاب می‌شدند.

در ادامه اسامی برندگان قبلی این جایزه می آید:

۱۹۸۸:

در این سال احمد راضی از عراق با کسب ۲۶ امتیاز مرد سال فوتبال آسیا شد . او عضو باشگاه الرشید این کشور بود.

۱۹۸۹

کیم جوسونگ کره ای دومین برنده این جایزه بود . او در زمان عضویت در تیم دوورویالز این جایزه را تصاحب کرد.

۱۹۹۰

در این سال باز هم این بازیکن مرد سال فوتبال آسیا شد . در این سال فرشاد پیوس مهاجم آماده آن زمان تیم ملی و پرسپولیس تا آستانه کسب این عنوان پیش رفت ولی نتوانست کیم جو سونگ را جا بگذارد. 

۱۹۹۱

باز هم کیم جو سونگ برای سومین سال متوالی این جایزه را تصاحب کرد تا رکوردی جاودانه را از خود به جا بگذارد. رکوردی که هنوز هم شکسته نشده است.

۱۹۹۲

به دلایل نا معلوم در این سال بازیکنی به عنوان بهترین فوتبالیست سال آسیا انتخاب نشد.

۱۹۹۳

کازیوشی میورا از ژاپن که در تیم کاوازاکی عضویت داشت مرد سال فوتبال آسیا شد. مهدی فنونی زاده بازیکن شوت زن کشورمان نیز جزو کاندیداهای اصلی آن سال بود ولی در نهایت انتخاب نشد.

۱۹۹۴

سعید عویران عربستانی و عضو تیم الشباب عنوان مرد سال فوتبال آسیا را از آن خود کرد.

۱۹۹۵

ماسامی ایهارا از ژاپن که در تیم یوکوهاما مارینوس بازی می کرد این عنوان را تصاحب کرد.

۱۹۹۶

خداداد عزیزی بازیکن ریز نقش فوتبال ایران که در جام ملتهای آسیا در آن سال خوش درخشیده بود توانست اولین بازیکن ایرانی باشد که مرد سال فوتبال آسیا می شود. او آن زمان بازیکن تیم بهمن بود و به صورت قرضی در پرسپولیس بازی می کرد.

۱۹۹۷

هیدتوشی ناکاتای ژاپنی در این سال بهترین بازیکن آسیا شد و کریم باقری نتوانست او را در انتخاب نهایی جا بگذارد.

۱۹۹۸

باز هم هیدتوشی ناکاتا این عنوان را از آن خود کرد.

۱۹۹۹

علی دایی مهاجم آماده آن زمان تیم ملی و باشگاه هرتابرلین آلمان به طلف بازی های درخشانش در هرتابرلین و گل هایش مقابل میلان و چلسی این عنوان را تصاحب کرد.

۲۰۰۰

نواف تمیاط عربستانی که عضو باشگاه الهلال بود موفق شد مرد سال فوتبال آسیا شود.

۲۰۰۱

فان زیهی چینی که آن زمان از معروف ترین بازیکنان فوتبال آسیا بود موفق شد مرد سال قاره کهن شود.

۲۰۰۲

شینجی اونو از ژاپن موفق شد بهترین بازیکن سال آسیا شود.

۲۰۰۳

مهدی مهدوی کیا بازیکن با اخلاق و موفق هامبورگ بهترین بازیکن آسیا شد و اسم خود را در تاریخ فوتبال قاره کهن به یادگار گذاشت.

۲۰۰۴

علی کریمی جادوگر آسیا موفق شد چهارمین ایرانی باشد که مرد سال فوتبال آسیا می شود. او آن زمان عضو تیم الاهلی امارات بود. هنرنمایی علی کریمی در جام ملت های آسیا علت اصلی کسب این عنوان بود.

۲۰۰۵

حمد المنتشری عربستانی جایزه بهترین بازیکن سال آسیا را تصاحب کرد.

۲۰۰۶

خلفان ابراهیم قطری و عضو تیم السد مرد سال فوتبال آسیا شد.

۲۰۰۷

یاسر القحطانی فوتبالیست کهنه کار عربستانی بهترین بازیکن سال آسیا انتخاب شد.

۲۰۰۸

سرور جپاروف ازبکستانی عنوان بهترین بازیکن سال آسیا را به دست آورد.


۲۰۰۹

یاسوهیتو اندو از ژاپن مرد سال فوتبال آسیا شد.

۲۰۱۰

ساسا اوگنهنووسکی از استرالیا اولین بازیکن این کشور بود که این عنوان را به دست آورد. او در انتخاب نهایی بالاتر از فرهاد مجیدی ایستاد.

۲۰۱۱

باز هم سرور جپاروف ازبکستانی موفق شد برای دومین بار جایزه بهترین فوتبالیست سال آسیا را از آن خود کند. او در رقابت نهایی بالاتر از هادی عقیلی ایستاد. در مجموع،‌ بازیکنان ژاپنی با تصاحب ۶ بار عنوان مرد سال فوتبال آسیا مقام اول و ایران و عربستان با ۴ بار تصاحب این عنوان دوم و سوم هستند. 

۲۰۱۲

فهرست نامزدها:

علی کریمی و محسن بنگر، لی کئون هو کره ای، لوکاس نیل مدافع استرالیا و ژنگ ژی مدافع گوانگژو اور گراند جزو پنج نامزد این فهرست بودند که با خط خوردن بنگر و و مدافع استرالیایی ،‌سه بازیکن در لیست نهایی انتخاب بهترین بازیکن سال آسیا باقی ماندند.

مراسم انتخاب بهترین بازیکن سال آسیا چهارشنبه هفته آینده در کوالالامپور مقر کنفدراسیون فوتبال آسیا برگزار می شود.


تاريخ : چهار شنبه 1 آذر 1391برچسب:, | | نویسنده : آرتمیس

عصر ديروز اسامي سه نامزد نهايي عنوان بازيكن سال فوتبال آسيا اعلام شد و علي كريمي هم به اين فهرست راه يافت. در ليست قبلي كه سه روز پيش اعلام شده بود، محسن بنگر هم در جمع 5 نفر نامزد حضور داشت اما او جزو دو حذف شده فهرست نهايي است. مراسم معرفي نفرات فاتح در ردههاي مختلف شامل بهترين تيمهاي باشگاهي و ملي آسيا و همچنين مربيان برتر 2012 و فوتباليستهاي زن سال اين قاره اواخر هفته بعد در كوالالامپور مالزي برگزار خواهد شد و در نامهاي كه كنفدراسيون فوتبال آسيا (AFC) ديروز براي باشگاه پرسپوليس فرستاد، از اين باشگاه خواسته شده است تمهيدات لازم را براي سفر «جادوگر» به مالزي و حضور او در مراسم هفته آينده فراهم نمايد. گزينش كريمي براي دريافت احتمالي و مجدد عنواني كه وي پيشتر يك بار ديگر به سال 2004 هم آن را دريافت كرده، پاياني خوش بر دوران تلخ اخير وي به حساب ميآيد. او بر اثر درگيري با مانوئل ژوزه، سرمربي سرخهاي تهراني قريب به 70 روز از اين تيم دور بود و بازگشتش تازه شنبه اين هفته شكل گرفت. به علاوه او در ديدار بيفايده اخير با تاجيكستان دچار كشيدگي عضله پا شد و بازي مهمتر و رسمي با ازبكستان را از دست داد و باخت تيم ملي در آن مسابقه كريمي و يارانش را با خطر حذف احتمالي از جام جهاني 2014 مواجه ساخته است.
اتفاقي كه اگر بيفتد، كلكسيون ناكاميهاي چند سال اخير فوتبال ايران را در ايامي كه فدراسيون علي كفاشيان به كرات نشان داده به حد كفايت فوتبالي و توانا نيست، كامل خواهد كرد.
é انتخابي عجيب
با اين حال حتي گزينش كريمي براي عنوان مرد سال 2012 نيز نه لزوماً نشانگر سزاواري او براي اين مهم بلكه بيشتر مؤيد نابسامانيها و انتخابهاي نه چندان عقلايي AFC در اين زمينهها در تمامي 10 سال اخير است.
در ظرفيتهاي فني فوقالعاده جادوگر ترديدي وجود ندارد اما وي در فصلي براي كسب بزرگترين افتخار انفرادي فوتبال آسيا گزينش شده كه از قضا بدترين و كمبارترين دوران خود را سپري كرد و البته قسمت عمدهاي از اين قضيه مرتبط با نزول شديد پرسپوليس چه در رقابتهاي فصل گذشته و چه در فصل جاري ليگ برتر ايران بوده است، ضمن اين كه پرسپوليس فصل گذشته در ليگ قهرمانان آسيا هم بعد از صعود از گروهش در شروع مرحله حذفي ناكامي شديدي را در زمين رقيب عربستانياش (الاتحاد) تجربه كرد و حذف شد.
é يك برد در محاصره شكستها
با اين وجود، راهيابي جادوگر به فهرست نهايي را ميتوان و بايد به فال نيك گرفت، زيرا فوتبال ايران را كه به سبب ضعفهاي فدراسيون متحمل شكستهاي تازهاي در رده جوانان و فوتسال شده و در انتخابي جام جهاني 2014 هم به دستانداز افتاده، قدري از جايش بلند ميكند و روحيهاي تازه به آن ميبخشد.
اين كه مبناي انتخاب AFC براي جوايز امسال چه بوده، مثل يك دهه اخير تا حدي مبهم و ناروشن و فاقد استدلالي قوي نشان ميدهد و فقط اين نكته مشخص است كه كارشناسان اين نهاد بعد از ارائه فهرست قبلي كه نامهاي علي كريمي و محسن بنگر از ايران و لوكاس نيل از استراليا، ژانگ شي از چين و ليكيون هو از كره جنوبي در آن به چشم ميخورد، دو نفر شامل بنگر را كنار گذاشتند و حالا كريمي مانده است و دو رقيب خارجي براي تصاحب مجدد عنواني كه در سال 2004 بعد از درخشش خيرهكننده وي در جام ملتهاي آسيا در چين نصيب او شد و كمتر كسي در پايهها و بنيادهاي آن شك كرد.
é پيروزي يكطرفه ژاپن
در قسمت زنان تكليف از حالا مشخص است، زيرا هر 3 نامزد نهايي كه آنامياما، هوماره ساوا و يوكي اوگيمي نام دارند، از ژاپن هستند و در نتيجه هر اتفاقي بيفتد، اين عنوان از دست ژاپنيها خارج نخواهد شد. بخت كريمي براي كنار زدن رقباي شرق آسيايي و يا استراليايياش چقدر است؟ پاسخ اين سؤال نامشخص است، اما محمد رويانيان مديرعامل پرسپوليس كه در دو سه ماه اخير در كش و قوس بين سرمربي پرتغالي منتخب خودش و كريمي هواي هر دو نفر را داشت و از هر دو ايراداتي گرفت، ديروز براي جادوگر آرزوي موفقيت كرد. او گفت: «اگر اين افتخار به كريمي اختصاص يابد، به واقع به خانواده پرسپوليس خواهد رسيد، همانطور كه دايي، مهدويكيا و خود كريمي بعد از كسب عنوان مرد سال آسيا در ادوار گذشته اين انتخابات به واقع باشگاه پرسپوليس را سرفراز ساختند. در ضمن از شايستگي بنگر هم نگذريم كه هرچند به فهرست نهايي راه نيافت، اما دو، سه سالي است كه به ليستهاي نهايي ميرسد. انشاءالله او هم دوباره مليپوش شود.»



تاريخ : چهار شنبه 1 آذر 1391برچسب:, | | نویسنده : آرتمیس

بازیکن تیم فوتبال پرسپولیس گفت: خدا را شکر می‌کنم که در جمع 3 بازیکن برتر آسیا هستم.

علی کریمی  در خصوص حضورش در میان 3 نامزد نهایی AFC‌ برای انتخاب مرد سال فوتبال آسیا اظهار داشت: خدا را شکر می‌کنم که پس از حضورم در بین 5 بازیکن توانستم از طرف فوتبال کشورم در بین 3 بازیکن برتر آسیا هم باشم.

البته دوست داشتم محسن بنگر، یک ایرانی دیگر که در جمع ما بود نیز فهرست 3 نفره هم حضور داشته باشد که متاسفانه چنین نشد.


وی افزود: این خبر برای من شیرین است اما خوشحالی‌ام چند برابر است چون می بینم که مردم کشورم از این موضوع خوشحال هستند، بنابراین این اتفاق را به هواداران تبریک می گویم.

انشاالله سعی خواهم کرد پس از مصدومیت با تلاش به پرسپولیس کمک کنم تا زحمات و حمایت‌های این هواداران را تلافی کنم. البته باید از همه کسانی که بابت این اتفاق به من لطف داشتند نیز تشکر ویژه‌ای کنم. امیدوارم این افتخار برای فوتبال کشورمان باز هم تکرار شود.



تاريخ : چهار شنبه 1 آذر 1391برچسب:, | | نویسنده : آرتمیس

دعوتنامه این بازیکن برای حضور در این مراسم روز گذشته به فدراسیون فوتبال ایران فرستاده شد و او این شانس را دارد که برای دومین‌بار به این عنوان برسد. کاپیتان تیم ملی و پرسپولیس در سال ۲۰۰۵ با توجه به بازی‌های مناسبی که در ترکیب تیم ملی انجام داده بود، توانسته بود به این عنوان برسد و بازیکن مرد سال فوتبال آسیا شود. با توجه به رقیبان کریمی که در حال حاضر دوران مصدومیت خود را پشت سر می‌گذارند به نظر می‌رسد او شانس زیادی برای کسب این عنوان داشته باشد. این عنوان در سال‌های آخر بازیگری جادوگر پرسپولیسی‌ها می‌تواند برای او و هوادارانش خوشحال‌کننده باشد. سال گذشته هادی عقیلی با توجه به حضور سپاهان در فینال لیگ قهرمانان آسیا توانسته بود به مرحله نهایی و جمع ۳ بازیکن انتخابی afc برسد اما نتوانست این عنوان را به خود اختصاص دهد.

 

جادوگر در جمع سه بازیکن برتر آسیا



تاريخ : چهار شنبه 1 آذر 1391برچسب:, | | نویسنده : آرتمیس

علی دایی در نشست خبری پیش از دیدار تیمش مقابل مس کرمان که بعدازظهر امروز چهارشنبه در محل سازمان لیگ برتر برگزار شد درخصوص این بازی ضمن بیان مطلب فوق گفت: بازی سختی است زیرا مس در چند هفته گذشته نشان داده تیم خوبی را جمع وجور کرده و نتاج قابل قبولی را بدست آورده است.

 

وی با اشاره به اینکه در این بازی مهم باید 3 امتیاز دیدار خانگی را کسب کنیم، ادامه داد: با توجه به اینکه بازی قبلی را برده ایم سعی داریم در این دیدار هم پیروز شده تا به جمع سه چهار تیم بالای جدول صعود کنیم. در این مدت هم از نظر بدنی بازیکنان را آماده کردیم تا 3 امتیاز را با انجام یک بازی خوب بگیریم.

 

وی ازغیبت پیروز قربانی و مهدی زارعی دو بازیکنش در این دیدار خبر داد و در پاسخ به این سوال که این روزها بحث انتخاب مجدد دایی و قلعه نویی به عنوان سرمربی تیم ملی مطرح است و آیا این پیشنهاد را می پذیرد، تاکید کرد: به هیچ عنوان این مسئله و پیشنهاد را قبول نمی‌کنم خوشبختانه تا به امروز هم این مسئله به من پیشنهاد نشده است.

 

دایی در ادامه با اشاره به اینکه باشگاه راه آهن سعی دارد آکادمی فوتبال که نامش مدرسه فوتبال نباشد را راه اندازی کند واستعدادیابی را آغاز کند، تصریح کرد: من جزو مربیانی هستم که همیشه به جوانان بها داده ام حتی زمانی که در تیم ملی بودم. هرکس با جوانان کار کند نه تنها آسیب ندیده بلکه سود می برد. البته جوانان باید کنار با تجربه ها بازی و تمرین کرده تا چیزهای جدید یاد بگیرند اما من این ریسک را می کنم و هر بازیکن جوانی که خودش را به من تحمیل کند را به بازی می‌فرستم.

 

وی در مورد جذب بازیکنان جدید در نیم فصل اظهار داشت: برای رفع نقاط ضعف بازیکن جدید جذب خواهیم کرد اما بازیکن چه ایرانی چه خارجی باید در تمرینات شرکت کند. من با سی دی و فیلم بازیکن نمی گیرم چون نمی خواهم اشتباه کرده و هزینه اضافه روی دست باشگاه بگذارم.

 

دایی اضافه کرد: به علت اینکه لیست مان پر است مجبوریم با برخی ها که قرارداد دوساله دارند ادامه دهیم اما چند نفر را کنار می گذاریم. طبق صحبت‌هایی که با مدیریت داشتم بعد از این بازی برخی نفرات نتوانستند انتظارات را بر آورده کنند و قطعا بازیکن جدیدی جایگزینشان می شود.

 

سرمربی راه آهن در پاسخ به این سوال که انتخاب علی کریمی در این سن به عنوان یکی از گزینه های بهترین بازیکن سال آسیا منطقی است، تصریح کرد: این نشان دهنده قابلیت فردی کریمی است که در این سن و سال برای  چنین عنوان مهمی انتخاب می شود. امیدوارم برای بار دوم این مقام را به دست اورد زیرا موفقیت مهمی برای فوتبال ما است. انشاء الله ایشان هرچه زودتر مصدومیت را پشت سر گذاشته و در لیگ و تیم ملی شاهد حضورش باشیم.

 

خبرنگار دیگری در مورد انتخاب بنگر دراین فهرست واینکه آیا بهتر از بنگر کسی نبود سوال کرد که وی اینگونه پاسخ داد: من  جزو نفراتی که این بازیکنان را را انتخاب کردند  نبودم و نمی دانم ملاکشان چه بوده است. به نظرم بنگر روزهای موفقی را در سپاهان و لیگ قهرمانان آسیا پشت سر گذاشت و شاید ملاک انتخاب آن بازیها باشد.

 

وی در پایان با اشاره به اینکه بنگر را از لحاظ اخلاقی و رفتاری قبول داشت وانتخابش جزو بهترین های آسیا نابجا نبوده است، گفت: شاید سلیقه مربیان تیم ملی امروز انتخاب بنگر نیست اما از لحاظ فنی استحقاق این انتخاب را داشته است. به نظرم او می تواند امروز هم به فوتبال کمک کند و اگر در ایران سه دفاع وسط خوب داشته باشیم یکی از آنها بنگر است.



تاريخ : پنج شنبه 25 آبان 1391برچسب:, | | نویسنده : آرتمیس

فوتبال ملی - تیم ملی فوتبال ایران با نتیجه یک بر صفر به ازبکستان باخت.

به گزارش خبرآنلاین؛ با باران شدیدی که عصر چهارشنبه در تهران بارید، انتظار نمی‌رفت ورزشگاه آزادی مثل بازی با کره پر از تماشاگر شود. حتی این انتظار هم وجود نداشت که یک سوم ورزشگاه هم پر شود. اما هواداران تیم ملی یک بار دیگر ثابت کردند اگر تیم ملی در شرایط حساس باشد، تحت هیچ شرایطی آن را تنها نمی‌گذارند. برای بازی ایران و ازبکستان بیش از 40 هزار هواداران در هوای بارانی تهران به ورزشگاه آزادی رفتند تا ازبک‌ها را در این مسابقه راحت نگذارند.
کارلوس کروش بازیکنان کلیدی بازی را کره را در ترکیب اصلی قرار داده بود. اشکان دژاگه و قوچان‌نژاد هم بودند. اما روند این مسابقه مثل بازی با کره نبود. مسابقه در نیمه اول بدون گل به پایان رسید. گرچه محمد نوری در دقیقه 12 دروازه ازبک ها را باز کرد، اما داور در تصمیمی عجیب، گل او را قبول نکرد. در نیمه دوم همه انتظار یک گل را می‌کشیدند اما حملات ایران بی‌نتیجه می‌ماند و حملات ازبک‌ها هم ثمری نداشت. سرانجام در دقیقه 71 توپ از خط یکی از دروازه‌ها عبور کرد. ازبک‌ها که ضربه‌ای کاشته را روانه محوطه 6 قدم ایران کردند، با ضربه تمام کننده باکایف به گل رسیدند تا آه از نهاد هواداران ایرانی حاضر در ورزشگاه بلند شود.
تیم کروش تنها 19 دقیقه وقت داشت تا نتیجه را عوض کند. حملات ایران شروع شد و فشار زیادی به دروازه ازبکستان آوردند. رضا قوچان نژاد هم در دقایق پایانی دروازه ازبکستان را باز کرد اما گل او هم مثل گل محمد نوری مورد قبول قرار نگرفت. داور گل قوچان نژاد را آفساید اعلام کرد. ایران نتوانست از موقعیت های بعدی خود استفاده کند و در نهایت مسابقه را با نتیجه یک بر صفر باخت.
بعد از مسابقه، مجید جلالی که مهمان تلویزیون بود گفت: «فوتبال واقعا عجیب است. روزی که حقت نیست برنده شوی، می بری و روزی که باید ببری، می بازی.» اشاره او به نتیجه بازی رفت ایران و ازبکستان بود که تیم ملی ایران توانسته بود بر خلاف روند بازی، با یک گل ازبکستان را شکست دهد.

 با شکست تیم ملی مقابل ازبکستان، ناکامی های فدراسیون فوتبال به عدد سه رسید. همین یکشنبه بود که تیم ملی فوتبال جوانان از رسیدن به جام جهانی ناکام ماند و تیم ملی فوتسال هم در مرحله یک هشتم نهایی جام جهانی حذف شد.



خبرگزاری پرسپولیس :  رسانه‌های عربی پس از شکست ایران مقابل ازبکستان به تحلیل این بازی پرداختند.


شاگردان کی‌روش در دور برگشت انتخابی جام جهانی 2014 برزیل مقابل ازبکستان تن به شکست دادند و شانس رسیدن به صدر جدول رده‌بندی را از دست دادند.

شکست ایران مقابل ازبکستان در رسانه‌های عربی بازتاب داشت.



* روزنامه‌ الاقتصادیه عربستان با این تیتر آغاز کرد:

"ازبکستان با شکست ایران تنور رقابت را گرم کرد"

این روزنامه‌ عربستانی نوشت ازبکستان با پیروزی مقابل ایران در ورزشگاه آزادی هشت امتیازی شد و به صدر جدول رده‌بندی این گروه رسید. تیم ملی ایران نتوانست از امتیاز میزبانی و تماشاگران خود برای رسیدن به صدر جدول رده‌بندی این گروه استفاده کند و برای دومین بار در این مرحله متحمل شکست شد.



* سایت الکاس قطر:

"ازبکستان با شکست ایران به صدر جدول رده‌بندی رسید"

این سایت قطری هم پس از شکست ملی‌پوشان ایران نوشت: ازبکستان با تک گل باکایف در دقیقه 71 تیم ملی ایران را مقابل تماشاگران خود در ورزشگاه آزادی شکست داد و با هشت امتیاز جای کره جنوبی را در صدر جدول رده‌بندی گرفت. این در حالی است که ایران با همان هفت امتیاز تنها تفاضل گل بهتر نسبت به قطر به رده سوم جدول رده‌بندی سقوط کرد.

این دومین شکست ایران در این مرحله به شمار می‌آید، آنها پیش از این هم در دور رفت با یک گل در بیروت مقابل لبنان تن به شکست دادند.



* سایت Yallah koora:

"ازبکستان ایران را غافلگیر کرد"

این سایت مصری در تحلیل خود از بازی ایران و ازبکستان نوشت: ایران نمایش خوبی در ورزشگاه آزادی نداشت. ازبکستان که در این دیدار به ضد حملات چشم دوخته بود، دومین پیروزی خود را به دست آورد. جالب این است که هر دو پیروزی ازبکستان در خارج از خانه بوده است، آنها پیش از این هم با همین نتیجه‌ قطر را در دوحه شکست دادند.

ازبکستان با گل دقیقه 71 باکایف انتقام شکست مقابل ایران در بازی نخست دور رفت را گرفت.



* سایت الاخبار لبنان:

"ازبکستان با شکست ایران به صدر جدول رده‌بندی گروه A رسید"

این سایت لبنانی به دنبال شکست شاگردان کارلوس کی‌روش در ورزشگاه آزادی نوشت: ازبکستان با تک گل باکایف پیروزی ارزشمندی را در خارج از خانه به دست آورد. با این پیروزی ازبک‌ها از شانس‌های صعود به جام جهانی برای اولین بار در تاریخ خود قرار گرفتند.

در ادامه تحلیل این سایت لبنانی آمده است: ازبکستان با تک گل دقیقه 71 باکایف تماشاگران پرشور ایرانی را وادار به سکوت کرد و ضربه سنگینی را بر پیکره ملی‌پوشان ایران برای صعود به جام جهانی 2014 برزیل وارد کرد. ایران در دقایق اولیه بازی تیم سرتر بود، اما همچون دیگر دیدارهای این مرحله در گلزنی با مشکل مواجه شد.

نمایش خوب ایران خوشحالی کارلوس کی‌روش را در سکوها به دنبال داشت. تیم ازبکستان در خط دفاعی با صلابت کار کرد و با تکیه بر سرور جبارف بهترین بازیکن آسیا موقعیت‌هایی را بر روی دروازه‌ ایران ایجاد کرد. کی‌روش در نیمه دوم برای پیروزی در این دیدار خانگی کریم انصاری فرد را به جای خلعتبری به میدان فرستاد، اما با مرور زمان بازیکنان میهمان بر بازی مسلط شدند و نمایش بهتری از خود نشان دادند و در نهایت توانستند روی یک ضربه آزاد به گل برسند.

ایران پس از این گل به بازی هجومی روی آورد و بر روی دروازه‌ ازبک ها فشار وارد کرد، اما به نتیجه‌ای نرسید و این ازبکستان بود که با پیروزی یک بر صفر انتقام شکست در دیدار رفت را گرفت.



* سایت المستقله بغداد:

"ازبکستان از ایران انتقام گرفت"

این سایت عراقی بعد از پایان بازی نوشت: ازبکستان با تک گل باکایف در ورزشگاه آزادی انتقام شکست مقابل ایران را گرفت و با هشت امتیاز به تنهایی در صدر جدول رده‌بندی قرار گرفت. نیمه اول با تساوی بدون گل به پایان رسید، اما در نیمه دوم باکایف روی ارسال زیبای سرور جباراف سه امتیاز حساس این دیدار را برای ازبک ها به ارمغان آورد.

داور دو گل ایران را به خاطر آفساید مردود اعلام کرد.



تاريخ : چهار شنبه 24 آبان 1391برچسب:, | | نویسنده : آرتمیس
 
واکنش به حضور 15 بازيکن در خانه حسين ماهيني

چندي قبل 15 بازيکن پرسپوليس در منزل حسين ماهيني جمع شدند و در مورد مسائل مختلف اين باشگاه صحبت کردند. بازگشت علي کريمي به پرسپوليس يکي از مباحثي بود که قرار شد تني چند از بازيکنان پرسپوليس به نمايندگي از بقيه نزد سردار رويانيان بروند و در مورد کريمي صحبت کنند تا مقدمات بازگشت اين بازيکن فراهم شود هرچند که 2، 3 نفر هم کاملا مخالف بازگشت او بودند ولي جرات نکردند مخالفت‌شان را علني کنند. جلسه بازيکنان در منزل حسين ماهيني 3، 4 ساعت طول کشيد و پس از آن هم چند نفر موضوع را با مديرعامل باشگاه در ميان گذاشتند. سردار هم قضيه جلسه بازيکنان را با مانوئل ژوزه در ميان گذاشت و گفت 14، 15 بازيکن خواستار بازگشت علي کريمي شده‌اند. در اين لحظه ژوزه مکثي کرد و گفت: «من اگر علي کريمي را برگردانم فردا اتفاقات ديگري رخ مي‌دهد. من تجربه خوبي از جمع شدن بازيکنان در منزل يکديگر ندارم. آن‌ها امروز جلسه گذاشته‌اند که علي کريمي را برگردانند در حالي که اين موضوع به من و شما مربوط مي‌شود. امروز جلسه مي‌گذارند که کريمي برگردد، فردا جلسه مي‌گذارند که مرا برکنار کنند و پس فردا هم جلسه مي‌گذارند که شما (رويانيان) را از کار برکنار کنند. به همين خاطر مي‌گويم بازيکنان نبايد در مورد مسائلي که به آن‌ها ارتباط ندارد جلسه بگذارند و اين جلسات کاملا خطرناک است.»

 

قضيه بازگشت علي کريمي به پرسپوليس تبديل به سريالي دنباله‌دار شده که حالا مصدوميت اين بازيکن هم به آن اضافه شده است و قطعا علي کريمي حتي اگر به تمرينات پرسپوليس برگردد هم به چند بازي آينده اين تيم نمي‌رسد. نکته مهم اما اين‌جاست که ته دل رويانيان و ژوزه با علي کريمي نيست.



تاريخ : سه شنبه 23 آبان 1391برچسب:, | | نویسنده : آرتمیس
هنوز يادمان نرفته كه علي دايي چطور با افسوس از كنار جام معتبر ليگ قهرمانان اروپا گذشت. 13 سال پيش بود. فينال فصل 99ـ 1998 اروپا. انعكاس دفورمه شده چهره ستاره آن روزهاي فوتبال ايران در جام نقره‌اي و مقعر ليگ قهرمانان اروپا، لحظاتي پس از آن شگفتي بزرگي كه منچستريونايتدي‌ها در ورزشگاه نيوكمپ بارسلون رقم زدند، براي فوتبالدوستان ايراني هم يك افسوس بزرگ بود. دايي مي‌توانست نخستين بازيكن آسيايي تاريخ لقب بگيرد كه همراه با تيمش قهرمان ليگ قهرمانان اروپا شده است، اما در كمتر از سه دقيقه پيروزي يك بر صفر آنها رنگ باخت تا گل‌هاي دقايق 91 و 94 تدي شرينگهام و اولگنار سولشيائر، به كابوس چند هفته‌اي براي دايي و ديگر بازيكنان بايرن مونيخ تبديل شود.

 

حضور دايي در فوتبال اروپا به يك فصل بازي در آرمينيا بيله فلد، يك فصل بازي در بايرن مونيخ و سه فصل بازي در هرتابرلين آلمان خلاصه مي‌شود. او يك سال قبل از اين‌كه به بوندس‌ليگا برود در ليگ قطر براي تيم السد بازي كرد و پس از پايان حضورش در فوتبال آلمان هم براي يك فصل بازي در الشباب امارات را تجربه كرد، اما درخشان‌ترين روزها براي دايي همان يك سالي بود كه او پيراهن شماره 24 بايرن را بر تن داشت. او در حضور مهاجماني چون كارستن يانكر، الكساندر زيكلر و روكه سانتا كروز، 32 بار در تركيب باواريايي‌ها به ميدان رفت و همراه با اين تيم قهرمان بوندس‌ليگا شد. دايي چند ماه قبل از آن در جام پيش فصل فوتبال آلمان هم همراه با بايرن مونيخ قهرمان شد تا اين دو موفقيت بزرگ‌ترين يادگارهاي او از بازي در اروپا باشد.

فاتح بوندس‌ليگاي 2

كريم باقري يكي از سه بازيكني است كه موج اول حضور لژيونرهاي فوتبال ايران در اروپا را تشكيل داد. او ‌ همراه علي دايي و خداداد عزيزي به آلمان رفت و طي سال‌هاي 1997 تا 2000، در سه فصل بازي در بوندس‌ليگاي يك و دو، براي تيم آرمينيا بيله‌فلد بازي كرد.‌ سال‌هاي اول و سوم حضور باقري در فوتبال آلمان، در بوندس‌ليگاي يك بازي كرد اما تنها جامش را در سال دوم، زماني كه همراه با آرمينيا قهرمان بوندس‌ليگاي دو شد به دست آورد. باقري در آن فصل با 25 بازي نقش زيادي در بازگشت دوباره تيمش به بوندس‌ليگاي يك ايفا كرد. ‌او بعد از جدايي از آرمينيا براي يك فصل به تيم السد قطر پيوست و پس از آن در يك دوره كوتاه به عضويت تيم چارلتون انگليس درآمد تا اولين لژيونر انگليسي فوتبال ايران لقب بگيرد. البته باقري فقط يك نيمه براي چارلتون بازي كرد. باقري پس از اين تجربه ناموفق دوباره به السد قطر برگشت و همراه با اين تيم در سال 2001 قهرمان ليگ باشگاهي عرب شد. السد با پيروزي بر نماينده الجزاير، اولين تيم قطري لقب گرفت كه در اين جام قهرمان شده است.

سه‌گانه مهدوي‌كيا

بدون شك مهدي مهدوي‌كيا باثبات‌ترين لژيونر تاريخ فوتبال ايران است. او 12 سال متوالي در بوندس‌ليگا بازي كرد و در اين مدت پيراهن سه تيم باشگاهي بوخوم، هامبورگ و اينتراخت فرانكفورت را پوشيد. ‌در اين ميان بازي‌هاي درخشان مهدي، هنوز هم از ياد هواداران پرشمار هامبورگ نرفته است. او كه در دوران اوجش لقب موشك را يدك مي‌كشيد، طي 12 فصل حضور در بوندس‌ليگا در 275 بازي به ميدان رفت، اما فقط دو بار موفق شد جام قهرماني را بالاي سر ببرد.‌ اولين قهرماني مهدوي‌كيا در هامبورگ‌ سال 2003 بود كه اين تيم فاتح جام حذفي شد. اين قهرماني از آن جهت براي هواداران هامبورگ اهميت داشت كه از آخرين قهرماني آنها تا آن سال حدود 16 سال مي‌گذشت. مهدي در آن فصل بازي‌هاي درخشاني براي هامبورگ انجام داد كه يكي از آنها همان ديدار فينال بود. او 90 دقيقه در تركيب تيمش به ميدان رفت و در پيروزي 4 بر 2 هامبورگ مقابل بورسيا دورتموند نقش بسزايي ايفا كرد.

دو سال بعد از آن نوبت به بردن يك جام اروپايي رسيد. مهدوي‌كيا باز هم يكي از اركان اصلي هامبورگ در فصل 2005 ـ 2004 بود و توانست با اين تيم فاتح جام اينترتوتو شود. 22 سال از آخرين قهرماني هامبورگ در يك جام اروپايي مي‌گذشت كه اين تيم با لژيونر ايراني‌اش فاتح اينترتوتو شد. البته قهرماني قبلي هامبورگ در فصل 1983 ـ 1982 جام باشگاه‌هاي اروپا بود، اما قهرماني سال 2005 كمك كرد تا يك‌بار ديگر نام هامبورگ در فوتبال اروپا زنده شود. هامبورگ در آن فصل با پيروزي بر والنسيا جواز حضور در ليگ قهرمانان اروپا را به دست آورد. اين تيم در سال 2007 هم قهرمان اينترتوتو شد تا موفقيتي ديگر در كارنامه مهدوي‌كيا به ثبت برسد. مهدي اين موفقيت را در آخرين سال حضورش در هامبورگ به دست آورد.

2 قهرماني در يك فصل

بعد از مهدي مهدوي‌كيا، وحيد هاشميان پرتداوم‌ترين لژيونر تاريخ فوتبال ايران است. وحيد يك سال بعد از مهدوي‌كيا، در سال 1999 به بوندس‌ليگا رفت و همزمان با مهدي در سال 2010 به پرونده حضور خود در فوتبال اروپا خاتمه داد. در اين 11 سال، هاشميان پيراهن چهار تيم هامبورگ، بوخوم، بايرن مونيخ و هانوفر را پوشيد و جمعا 254 بار در بوندس‌ليگا بازي كرد. هليكوپتر فوتبال ايران كه در آلمان هم به همين نام شهره بود در اين سال‌ها 54 بار براي تيم‌هايش گلزني كرد تا بهترين لژيونر ـ گلزن فوتبال ايران در اروپا باشد. حاصل اين حضور پرفراز و نشيب و البته مداوم، دو قهرماني او در بوندس‌ليگا و جام حذفي آلمان بود؛ افتخاراتي كه همراه با بايرن مونيخ و در يك سال به دست آمد. وحيد هاشميان در فصل 2005ـ2004، جمعا 13 بار با پيراهن بايرن بازي كرد و تنها يك گل زد، اما در همين فصل اين شانس را داشت كه در كنار ديگر بازيكنان بايرن دوبار جشن قهرماني بگيرد.

كريمي، پرافتخارتر از بقيه

حضور علي كريمي در فوتبال اروپا، شايد از بسياري لژيونرهايي مطرح فوتبال ايران كوتاه‌تر باشد، اما افتخارات او بيشتر از همه آنهايي است كه به فوتبال اروپا رفته‌اند. كريمي بعد از چهار فصل بازي در الاهلي امارات، در فصل 2006 ـ 2005 به عضويت بايرن مونيخ درآمد و با بازي‌هاي چشمنوازش خيلي زود به شماره هشت تاثيرگذار بايرن در بوندس‌ليگا تبديل شد. كريمي در همان اولين سال حضورش در مونيخ 25 بار با پيراهن اين تيم بازي كرد تا قراردادش به صورت خودكار براي يك فصل ديگر تمديد شود. كريمي در همان فصل، قهرماني در بوندس‌ليگا و جام حذفي آلمان را تجربه كرد؛ يعني همان افتخاراتي كه يك‌سال قبل از آن وحيد هاشميان با بايرن به دست آورده بود.

افتخارات كريمي در فوتبال اروپا به همين دو جام خلاصه نمي‌شود. او شش سال بعد از آن يك بار ديگر طعم قهرماني در جام حذفي آلمان را چشيد و اين‌بار با پيراهن شالكه فاتح جام حذفي شد. كريمي كه به عنوان خريد زمستاني به شالكه رفته بود فقط يك بار براي اين تيم بازي كرد، اما همراه با ديگر بازيكنان اين تيم در جشن قهرماني جام حذفي شركت كرد. ‌كريمي سواي اين افتخارات، در ميان لژيونرهاي عربي فوتبال ايران هم يكي از پرافتخارترين‌هاست. دوبار قهرماني با الاهلي در جام حذفي امارات (2002 و 2004) و يك قهرماني با الاهلي در ليگ امارات (2003) و كسب عنوان آقاي گلي ليگ امارات از جمله عناوين اين بازيكن تكنيكي در اين سال‌ها بوده است.

قهرماني در اتريش

يكي ديگر از لژيونرهايي كه طعم قهرماني در فوتبال اروپا را چشيده، مهرداد ميناوند است. ميناوند البته به دليل بازي در ليگ اتريش، همچون لژيونرهاي آلماني يك دهه پيش فوتبال ايران سر زبان‌ها نبود، اما او هم با درخشش در جام‌جهاني 1998 مورد توجه تيم اشتروم گراتس اتريش قرار گرفت و به عضويت اين تيم درآمد. ميناوند طي سه فصل بازي در ليگ اتريش 67 بار با پيراهن اشتروم بازي كرد كه حاصل آن دو قهرماني در ليگ اتريش (1998 و 1999)، يك قهرماني در جام حذفي اتريش (1999) و يك قهرماني در سوپركاپ (1999) بود. ميناوند يك فصل هم در شارلواي بلژيك بازي كرد، اما‌ ديگر خبري از قهرماني نبود.



تاريخ : سه شنبه 23 آبان 1391برچسب:, | | نویسنده : آرتمیس

فرهیختگان آنلاین: پیراهن مرد شماره هشت فوتبال ایران علی کریمی، به نفع زلزله زدگان آذربایجان شامگاه گذشته در کنسرت روزبه نعمت اللهی که به تهیه کنندگی مهناز افشار روی صحنه رفت،به فروش رسید.

به گزارش خبرنگار مهر، کنسرت خیرخواهانه روزبه نعمت اللهی به تهیه کنندگی مهناز افشار درحالی در مرکز همایش‌های برج میلاد روی صحنه رفت که سالن پر از جمعیتی بود که برای کمک به زلزله زدگان بلیت تهیه کرده بودند و سراسر سالن را پر کرده بودند. در این میان حضور سینماگران و بازیگران و همچنین ورزشکاران خالی از لطف نبود و جلوه دیگری از حمایت به مردم زلزله زده آذربایجان بخشیده بودند.

روزبه نعمت اللهی خواننده موسیقی پاپ در آغاز این اجرا،که به "داروگ" نام گرفته بود ضمن خیرمقدم به حاضران در سالن نخستین، کنسرت خود را با اجرای قطعه"ای وطن" و با تقدیم به مردم آذربایجان آغاز کرد.قبل از آغاز این قطعه مردان و زنان سپید پوش با فانوس های در دست از میان جمعیت پایین آمدند و فانوس های خود را روی صحنه اجرا گذاشتند و با تعظیم و احترام به حاضرین در سالن سالن را ترک کردند.

ادامه این کنسرت به اجرای قطعات دیگری چون "این جدایی" تا ابد نیست"،"آمده ام که سر نهم"،"خاک وطنم"،اختصاص داشت.یکی از نکات قابل توجه در اجرای قطعه "خاک وطنم" این بود که افرادی با لباس های رنگارنگ که نمادی از مناطق مختلف ایران بود با علامت حلال احمر روی صحنه آمدند و همراه با نعمت اللهی این قطعه را اجرا کردند.

اما نکته اجرای این قطعه توسط هنروران این بود که همه آنها از هنردوستان ناشنوا بودند که قطعه "خاک وطنم" را با زبان اشاره با وجود رهبری که مقابل آنها و در میان جمعیت ایستاده بود اجرا کردند.

پس از اینکه این گروه ناشنوا صحنه را ترک کردند حاضرین در سالن به احترام این اجرا از جا برخاستند و گروه ناشنوا را مورد مهر قرار دادند.

"تویی نیازم"، "اگر یه روز بیای سراغم"،"تازه ترین زخم دلم"،"بازآمده ام"، "گل یاس"، "نفس کشیدن سخته" و "خلیج فارس" از دیگر قطعات این اجرا بود.

قطعه پایانی این کنسرت به درخواست تماشاگران حاضر در سالن همایش های برج میلاد"خاک وطنم" بود که بار دیگر اجرا شد.

در حاشیه

- در این کنسرت علاوه بر فروش پیراهن علی کریمی، پیراهن مرد شماره یک فوتبال سید مهدی رحمتی نیز برای فروش به مزایده گذاشته شد.

- علاوه بر این دو رویداد ورزشی، یک رویداد فرهنگی، فروش اثر "یاد مرکب ها" که طرح نقشی از استاد محمدرضا شجریان اثری از امیر محمد حسینی زاده بود به نفع زلزله زدگان به مزایده گذاشته شد.

- طراحی صحنه و طرح نقشه ایران در روی سن با شمع های کوچک زیبایی خاصی را به اجرا می بخشید و این زیبایی در اجرای قطعه "ای وطن" و "خاک وطنم" دو چندان شده بود.

- حضور سینماگران به ویژه بازیگران در این کنسرت و عکس‌العمل‌های متفاوت هنرمندان در مواجه با ابراز احساسات حاضرین در سالن از نکات دیدنی این حاشیه‌های این اجرا بود.

- سیاوش طهمورث، حامد بهداد، رامبد جوان، صابر ابر، انوشیروان روحانی، رضا یزدانی، یغما گلروئی ، علی معلم، سامان مقدم، علی قربان زاده، ملیکا شریفی نیا، سحر دولت شاهی، شیلا خداداد از مهانان حاضر در سالن بودند.

- حامد بهداد با گریم خاص خود برای بازی در فیلم داریوش مهرجویی در سالن بود که بارها و بارها مورد تشویق قرار گرفت . همچنین رامبد جوان با همان ویژگی های خاصی که هنگام بازی دارد به ابراز احساسات علاقمندانش پاسخ می گفت.

- هنگامی که روزبه نعمت اللهی اسم علی کریمی و سید مهدی رحمتی را برای فروش پیراهن این دو بازیکن آورد سالن یک صدا به تشویق برآمد.

- یکی از ویژگی‌های این کنسرت همراهی سینما با موسیقی بود به این معنا که فضای صحنه و آنچه هنگام اجرا در پرده پشت نوازنده‌ها دیده می شد المان های سینمایی داشت. زمانی که کنسرت آغاز شد و هریک از نوازنده ها روی صحنه آمدند اسم این نوازنده ها مانند تیتراژ ابتدایی فیلم ها روی پرده نقش می‌بست.

- اعلام آغاز برنامه با فیلم کوتاهی از اجراهای روزبه نعمت اللهی و گروهش روی پرده رفت.

- مهناز افشار بازیگر و تهیه کننده این کنسرت از ابتدای اجرا تا پایان کنار ورود ایستاده بود و به مهمانان خود خوش آمد می گفت.

- در اجرای قطعه "گل یاس" روزبه نعمت اللهی در کنار سه نوازنده دیگر گیتار نسیت و ساز خودش را دست گرفت و با نواختن ساز خود و همراهی با نوازنده های دیگر این قطعه را اجرا کرد.

- این کنسرت تحت عنوان کمپین حمایت از حوادث غیر مترقبه روی صحنه رفت.

- برخلاف همیشه که خانم های مامور نیروی انتظامی برای تذکر و توصیه به خانم ها در سالن همایش های برج میلاد حضور داشتند. اینبار این کار را دو مامور مرد نیروی انتظامی انجام می دادند که این موضوع مورد اعتراض برخی از خانم ها شد.

- پس از پایان این کنسرت دو پیراهن ملی پوشان فوتبال و نقش طرح محمدرضا شجریان در بیرون از سالن به فروش رسید.



صفحه قبل 1 2 3 4 5 صفحه بعد
ابزار های مفید وبلاگ نویسان